(!:. ربات انسان نما .:!)

اولین ربات انسان نمای هوشمند در ایران

(!:. ربات انسان نما .:!)

اولین ربات انسان نمای هوشمند در ایران

Windows 7 جایگزیزنی مناسبی برای UcLinux

یکی از امور مهم در ساخت ربات های جدید در علم رباتیک (از یک ربات تعقیب خط گرفته تا ربات های با عواطف انسانی) از یک سیستم عامل برای کنترل آن استفاده می شود . استفاده از این سیستم عامل امکان کوچکتر کردن مدار های الکترونیکی را می دهد و همچنین امکان ساخت مدارات واسط را نیز فراهم می کند که این امر سبب کنترل هر واحد  با شرایط خاص آن واحد می شود و سرعت انتقال ارتباط ها و پردازش ها  افزایش میابد.

تا امروز امکان استفاده از سیستم عامل لینوکس نسخهUcLinux موجود بود و این امر برای کابران و مخترعان سطح مبتدی رباتیک کار چندان ساده ای نبود  ولی از این به بعد امکان استفاده از ویندوز نیز بوجود آمده است.

ویندوز 7 (Windows 7):




با توجه به اینکه امکان نسب جداگانه هسته ویندوز 7 وجود دارد ( هسته این ویندوز در حدود 25 مگابایت است) میتوان به راحتی از برنامه های کاربردی تحت ویندوز مانند فایل های DLL و EXE و سورس کدهای بر اساس زبان های برنامه نویسی c و ++C و #C و Java براحتی استفاده کرد و فقط لازم است که این سیستم عامل را با استفاده از یک پردازنده تقریبا با سرعت بالا ( مانند پردازنده های ARM) بهره گرفت تا این سیستم عامل را load کرد و از محیطی کاملا ویندوزی جهت کنترل مدارهای واسط مدرارات ربات استفاده کرد.

حضور یک سیستم عامل در ربات موجب راحتی کار برای تولید موارد نرم افزاری کنترل ربات می شود بر حسب مثال اگر قرار باشد ربات شما از پردازش تصویر برای تشخیص فعالیت خاص محیطی استفاده کنید تنها لازم است در برنامه Matlab خروجی EXE و یا DLL های برنامه تان را تولید کنید و آن را در اختیار سیستم عامل بگزارید تا در زمانی که نیاز به پردازش تصویر دارد با فراخوانی این فایل ها پردازش تصور شما شروع به کار کند.

فقط بایستی توجه داشته باشید که اگر قرار است از سیستم عامل ویندوز 7 در مسابقات تخصیص و بین المللی بهره بگیرید باید لایسنس تمامی نرم افزار های مورد استفاده در این محیط و همچنین خود ویندوز 7 را حتما تهیه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد